Sales vanuit je Hart

Richard van Kray, Michel de Weerdt, Hiske GudeSales vanuit je hart
Business Contact, isbn 97890-470-1058-6

“Sales vanuit je hart” geeft je een andere blik op verkoop, handel en samenwerking dan de heersende ideeën. Klantbelang Centraal, werken met de Customer Journey, klantgericht adviseren, etc stellen de klant centraal maar je vergeet jezelf. Authenticiteit is het nieuwe doel.

Bij het lezen van het boek kreeg ik een beeld dat we terug moeten naar de oervorm van verkoop. Zaken doe je met mensen. Mensen hebben belangen. Jij ook. Alle belangen tellen, die van de andere én die van jouw. Om tot een deal te komen moet je open met elkaar gaan zoeken naar de match. Zonder vooringenomenheid vanuit een leeg blad.

Jouw belang is niet hetzelfde als het bedrijfsbelang. Het boek geen aan dat je vooral authentiek moet zijn omdat de ander dan zaken doet met iemand. Dan kom je los van de term “verkoop” en doe je zaken met elkaar.

Het boek geeft geen platgetreden paden en geen strikte strategieën maar geeft een weg naar succes.

Ik heb het boek gelezen. Voor 20 euro krijg je een goed en bruikbaar boek. Zeer goed leesbaar en bruikbaar. Ze hebben ook een training die ik toevallig ook heb gevolgd. De training is een waardevolle aanvulling.